Nic nie wiesz o kodowaniu stron? Jak pozycjonować skutecznie.
Ponieważ zmiany kodu oprogramowania, w tym przypadku ( jeśli nie wiesz co to PHP, Java Script, CSS ) nie przyniosą zapewne nic dobrego, pozostaje praca nad zawartością serwisu. To najważniejsza część pracy pozycjonera i podstawowa czynność, bez której nie ma możliwości uzyskania wysokich miejsc w wyszukiwarce Google.
Nawet bez wiedzy programisty możesz zdziałać bardzo dużo.
Ciekawa, oryginalna i unikalna treść to jest to co algorytmy wyszukiwarek docenią. Tak więc praca nad wyszukaniem ciekawych aspektów oferty, jaką prezentuje się na kartach witryny, uszczegółowienie tematów, realistyczne opisy usług, mogą zapunktować w SERP-ach i w efekcie mocno podnieść pozycje.
Drugi ważny element w sytuacji gdy nie znasz PHP, HTML, JavaScript – to skorzystanie z narzędzi jakie są udostępniane w panelach CMS, administracji stron. Szczególnie dotyczy to ustawień tzw. metaznaczników. 90% pierwszych wskazówek jakie udzielamy jest korekta i odpowiednie ustawienie tytułu strony ( meta: title ) i opisu strony ( meta: description ).
Polecamy także korzystanie z profilu na EntroSEO premium ( niski koszt – aktualnie 60 zł/rok ), dzięki któremu możesz otrzymywać cyklicznie wskazówki dotyczące Twojej strony. Możesz także konsultować swoje działania z profesjonalnymi pozycjonerami. Wg. nas jest to aktualnie, najbardziej korzystna cena za wynajęcie indywidualnego pozycjonera ( tutaj w zakresie konsultacji ). Jest to o tyle ważne, że wdrażając wskazówki profesjonalisty nie popełnisz błędów, które mogą mieć długoterminowy, negatywny wpływ na obniżone pozycje. Zaś dobre pokierowanie indywidualnym SEO zaowocuje niezawodnie wyższą pozycją.
Zobacz też: wskazówki SEO
Gdy masz widzę o programowaniu.
Oczywiste jest, że możesz skorzystać z działań polecanych jw. w wariancie 1, ale masz jeszcze dodatkową paletę możliwości.
2a. Optymalizacja kodu
Kod strony www jest pobierany przez roboty indeksujące wyszukiwarek. Od jakości tego kodu zależy bardzo dużo. Przykładowo jeśli kod wprowadza błędy i spowalnia przeglądarkę, lub kodowo, strona nie jest przystosowana dobrze do urządzeń mobilnych, to nie ma co liczyć na topowe miejsca. Po prostu konkurencja już dawno przerobiła tę lekcję i zoptymalizowała kod podawany przeglądarkom.
2b. Zmiana struktury
Umiejętności kodowania stron, umożliwią także zamianę kolejności wyświelania segmentów oraz ważych elementów np. ze znacznikami H1 H2 H3. Umieszczenie subnawigacji w formie breadcrumbs lub zakładek TABS pozytywnie zmienia strukturę serwisu. Lepsza nawigacja, klarowne rozmieszczenie sekcji, opisanych rewelantnymi nagłówkami – oznacza podwyższenie pozycji.
2c. Wykasowanie zbędnych elementów
W szablonowych stronach www jest wiele niepotrzebnych elementów ( animacje, banery, głosowania itp ). Jeśli nie mają one większego znaczenia marketingowego można je usunąć.
2d. Optymalizacja grafiki
Sprawdzeniu „wagi” elementów graficznych JPG, GIF, PNG należy podać każdą podstronę i w razie konieczności zoptymalizować te pliki tak by były na granicy dobrej jakości wizerunkowej ale miały jak najmniej kB. Przykładowo baner/zdjęcie o szerokości 1200px może mieć „wagę” 6MB ale po optymalizacji i zachowaniu dobrej jakości będzie miał 400kB. Wczyta się zatem do przeglądarki o kilkanaście razy szybciej. A to oznacza także podwyższenie pozycji.
ZGŁOSZENIE STRONY
Skorzystaj z darmowego pozycjonowania.
Zgłoszenia – Tworzenie profilu.
Po rejestracji w naszym systemie EntroSEO, można przez 90 dni, bezpłatnie korzystać z monitoringu pozycjonowania i wskazówek pozycjonerów. Dowiesz się, jak wypozycjonować stronę www.
- Wersja darmowa umożliwia pozycjonowanie 3 fraz ( limit 90 dni).
- Wersja PREMIUM ( 60 zł/rok ) umożliwia pozycjonowanie 12 fraz, wzmocnienie back-link i pełne wsparcie, oraz konsultacje pozycjonerów – przez cały rok.
Samodzielny test SEO strony
Korzystając z narzędzia SEO jakim jest SeoProfiler.pl możesz dokonać wstępny test parametrów SEO strony w głównym adresie oraz wybranych podstron.
W rezultacie testu dopasowania ( dopasowania wybranej frazy pod kątem pozycjonowania ), otrzymujesz dokładne info o procentowej zbieżności metaznaczników, treści nagłówków H1 i H2, oraz dopasowaniu tekstu na stronie do frazy.
Ten darmowy audyt możesz wykonać tutaj (kliknij w baner)
Jeśli nie wiesz jak zinterpretować samemu wyniki audytu, jakie wdrożyć poprawki i co wpisać w metatagi, już za niewielką opłatą, otrzymasz komplet dokładnych wskazówek.
Jeśli masz profil PREMIUM EntroSEO – wskazówki o ustawieniach parametrów wskazanych w teście – otrzymasz bezpłatnie!