Co to jest SEO?
SEO oznacza „optymalizację pod kątem wyszukiwarek”. Mówiąc najprościej, oznacza to proces ulepszania witryny w celu zwiększenia jej widoczności dla odpowiednich wyszukiwań. Im lepsza widoczność Twoich stron w wynikach wyszukiwania, tym większe prawdopodobieństwo, że przyciągniesz uwagę potencjalnych i obecnych klientów do swojej firmy.
Jak działa SEO?
Wyszukiwarki, takie jak Google i Bing, używają botów do indeksowania stron w sieci, przechodzenia między witrynami, zbierania informacji o tych stronach i umieszczania ich w indeksie. Następnie algorytmy analizują strony w indeksie, biorąc pod uwagę setki czynników lub sygnałów rankingowych, aby określić kolejność, w jakiej strony powinny pojawiać się w wynikach wyszukiwania dla danego zapytania.
Czynniki rankingu wyszukiwania można traktować jako zastępcze dla aspektów doświadczenia użytkownika. Ogólna klasyfikacja czynników SEO dzieli je na sześć głównych kategorii i wagi, z których każda ma ogólne znaczenie dla SEO. Na przykład jakość treści i badanie słów kluczowych są kluczowymi czynnikami optymalizacji treści, a indeksowalność i przyjazność dla urządzeń mobilnych to ważne czynniki architektury witryny.
Algorytmy wyszukiwania mają na celu wskazywanie odpowiednich, autorytatywnych stron i zapewnianie użytkownikom wydajnego wyszukiwania. Optymalizacja witryny i treści pod kątem tych czynników może pomóc Twoim stronom uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
W przeciwieństwie do płatnych reklam w wyszukiwarce nie możesz płacić wyszukiwarkom, aby uzyskać wyższe pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.